Wednesday, April 7, 2010

Jom Merapu

Opsssssssssss i did it again..hahhahahha sajer layan blog pagi2 neh. tenet pon laju ja tapi kamera plak DH ambil so tarak edisi gambare2 lagik arr.DH ada urusan nak kena pakai kamera.tapi takpelah korang layang ajalah edisi merabu meraban macik hokey.

Macik tukar lagik tagline ni huh dari Dunia Baru...kepada My World, Me & Myself...kiu kiu kiu speaking londong itu macik. Add macik pon dah tukar jugak dari bicarabonda kepada mocikelatejawo. Hak hak sebab apo macik buat jawo sebab DH macik orang jawo. Lagipon macik tengah syiokkk belajo bahase jawo nehhh...Disini macik perturunkan beberapa bahase yang telah macik rase macik dah paham ....antaranya
Nangdi..turu...kecutt..ngelih..medang..metong..orok eiso..wes..dan banyakkk lagik...


Sejak aku dok kat sini baru aku perasaan yang sebenarnya ramai gak rakyat klate yang berkahwen dengan masyarakat jawe kat selangor neh. Aku sebenarnya amat tertarik ngan budaya masyarakat jawe ni antaranya dari segi bahasanya dan makanannya.So sesapa yang pandai bahase jawo kalo nak ajo saya amatlah dipersilakan.TQ in advance yo.

Dari segi makanan aku amatlah gila sungguhnya masakan masakan MIL aku lodeh+lontong+sambal kacang+ayam masak kicap. Untuk resepi lodeh MIL aku tak masak lodeh cam masak sayur masak lemak. Dia punya cara pembuatan dan bahan2 agak lain skit. Nantilah aku bagi resipi yea...dan gambarnya plak tunggulah sehingga MIL aku buat. Pastu dia ada kuih lemper yang diperbuat dari pulut dan inti serunding kelapa+kukus...nasi ambeng antara peberet aku gak neh dan mcm2 lagik. InsyaAllah kalo MIL aku buat nanti aku tayang kat sini yea...

Iskkk tulis2 saja tadak gambar cam tak best kang...so aku ada kerja nak buat neh...korang layang gambar permandangan lah ekkk....Salammmmmmm

No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen silakan,