Thursday, April 29, 2010

Apa cite....

Salam petang Khamis..

Tensi meks tau kat opis ni dah buat roadblok ke muka buku. Sungguh terasa cam ketinggalan bila buka muka buku yang tak updated langsung. Jeles waaa ngan bebudak lain ..sob sob sob.
Ni cerita merabu meraban. Nak citer pasal kami laki bini berhoneymoon ke Kelate malam Sabtu lepas dan balik klang petang Ahad . Temankan DH hantar barang ke UMK. Pastu singgah jap kat umah tengoh umah yang dalam pembikinan. Gambar tak dapat disnap coz hujan rahmat selebat alam setelah sekian lama kelate dilanda kemarau. Alhamdullilah.
Terasa sejuk mata memandang bukit bukau yang menhijau dan berkabus. Sepanjang perjalanan kami pada hari tu mendung dan berkabus. Dingin segar bila muka disapa oleh angin desa.



Best sangat berdua-duaan dengan suami. Terasa cam zaman berdua dahulu tetapi dalam masa yang sama hati ni masih dok teringat-ringat kat lanang ngan wedok kat umah tuh.


Kira inilah first time kami berjalan jauh setelah ada anak neh.




Perjalanan lancar sahaja. Tak banyak kereta dan kami berenti rehat kat Hentian R&R Gua Musang, mandi manda dan makan roti hamlet kat sana. Opssssss satu citer masa aku mandi pencuci muka aku letak kat sinki luar. Sekali daaaaa ada orang guna arr. Apa hinggat barang pree ka dengan muka tak bersalahnya dia main taram ja aku punya ganier tuh. ketuk ketuk kapla dia....




Ni kira dari g.musang ke kuala krai. Boring gilo macik masa neh. Mengantok. Kapla terpusing2.













Aku pernah balik r.panjang ikot dabong. Tengah malam dengan hujan lebatnya. Tobat aku tak nak ikot jalan tu dah. Tu pon terpaksa sebab jalan krai jem masa nak raya haji tahun 2008.













Cuba korang tgk berkabus gila. Cantik sangat permandangan dia. KAbus dia menngalahkan gentinglah aku hinggat....











Alhamdulliah sampai jugak ke destinasinya.















Pacik baju merah ni jeling kat aku...noks mek totop muko ko noks . Dont wory be happy.
Sekian. itulah saja apa citer tuk petang nih. Aku tengah jana balik idea2 neh.
Till then....daaaaaaaaaa.

No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen silakan,