Thursday, April 29, 2010

Apa cite....

Salam petang Khamis..

Tensi meks tau kat opis ni dah buat roadblok ke muka buku. Sungguh terasa cam ketinggalan bila buka muka buku yang tak updated langsung. Jeles waaa ngan bebudak lain ..sob sob sob.
Ni cerita merabu meraban. Nak citer pasal kami laki bini berhoneymoon ke Kelate malam Sabtu lepas dan balik klang petang Ahad . Temankan DH hantar barang ke UMK. Pastu singgah jap kat umah tengoh umah yang dalam pembikinan. Gambar tak dapat disnap coz hujan rahmat selebat alam setelah sekian lama kelate dilanda kemarau. Alhamdullilah.
Terasa sejuk mata memandang bukit bukau yang menhijau dan berkabus. Sepanjang perjalanan kami pada hari tu mendung dan berkabus. Dingin segar bila muka disapa oleh angin desa.



Best sangat berdua-duaan dengan suami. Terasa cam zaman berdua dahulu tetapi dalam masa yang sama hati ni masih dok teringat-ringat kat lanang ngan wedok kat umah tuh.


Kira inilah first time kami berjalan jauh setelah ada anak neh.




Perjalanan lancar sahaja. Tak banyak kereta dan kami berenti rehat kat Hentian R&R Gua Musang, mandi manda dan makan roti hamlet kat sana. Opssssss satu citer masa aku mandi pencuci muka aku letak kat sinki luar. Sekali daaaaa ada orang guna arr. Apa hinggat barang pree ka dengan muka tak bersalahnya dia main taram ja aku punya ganier tuh. ketuk ketuk kapla dia....




Ni kira dari g.musang ke kuala krai. Boring gilo macik masa neh. Mengantok. Kapla terpusing2.













Aku pernah balik r.panjang ikot dabong. Tengah malam dengan hujan lebatnya. Tobat aku tak nak ikot jalan tu dah. Tu pon terpaksa sebab jalan krai jem masa nak raya haji tahun 2008.













Cuba korang tgk berkabus gila. Cantik sangat permandangan dia. KAbus dia menngalahkan gentinglah aku hinggat....











Alhamdulliah sampai jugak ke destinasinya.















Pacik baju merah ni jeling kat aku...noks mek totop muko ko noks . Dont wory be happy.
Sekian. itulah saja apa citer tuk petang nih. Aku tengah jana balik idea2 neh.
Till then....daaaaaaaaaa.

Wednesday, April 28, 2010

Baju Raya

Ini n3 selepas bekpes.

So selepas melantak dengan aman dan jayanya...maka tanpa segan silu mintak my DH hantar gi opis jap. Beg make up aku tertinggal kat opis. Tak bes arr kuar muka kosong ja. Tak Santek gitu. Hahhahha. Kang kalo gi pasar dulu kang mau satu badan bau ikan . Tak koser meks tau...

Balik dari opis lalulah ikot seksyen 7 depan uitm tu... Haiyakkk nampak satu kedai baru bukak wooo...Hati dah berdetup detap. Gumbira tak sabar2 lagik neh. Nak tau aku nampak apa?...ni huh pandangan dari sisi...



Wahhh mau rabak neh. Dah jeling2 kat DH, uiskk apa2 pon kena minta permisi DH dulu. KAng tak pasal2 kena dolat. Tanduk dah naik neh. Toing toing














Nilah yang aku pi. Jakel dibukak di seksyen 7 huh. so sesiapa yang berdekatan silalah kunjung kemari. Taim aku pi tu punyalah ramai manusia. Tak nyempat nak ambil gambar huh. Mata dok melilau ja. Apa2 pon carik kain baju melayu DH dulu. Pengubat dulu baru aku pi
cari kain aku.








So setelah melilau barang sejam dua maka kopaklah duit RM385 dengan 3 pasang kain. 2 aku dan 1 hubby. Wahhh janji dengan hubby nak datang lagik. hah tu dia....whoaaaaaaaa.....


So gambar kain yang dibeli terpaksa KIV dululah yea. Karang basi plak baju raya aku. Tema tahun neh warne dark cokolat. Kang main haritu DH aku mau warna biru laut tapi nanado yang berkenaan di hati.


Sesiapa yang pi..... pilah yea. Bawak duit banyak-banyak yea.


notajarigebus: Restoren Wong Solo bangunan baris belakang . Jom pekena ayam penyet.

Edisis Bekpes Hari Sabtu.....

Salam Petang Rabu.....
Dah 2 kali sabtu ahad aku miss sarapan dengan suami. Almaklumlah Berkhidmat untuk Negara, pergi pagi balik petang so tak merasa bekpes ngan suami. Anak-anak tak ikut arr tinggal kat umah ja tambahan kami keluar pagi lagi. Anak berdua lanang ngan wedoks masih berbuai arr.
Ni nasi lemak penjual yang menumpang kat depan kopitiam tu. Nasi lemak dia febelos arr. Memang Shedap. Tu my DH yang punya. Ai punya nun jauh di hujung meja. yang ala2 tinggal tulang ja tu...wahahhahahhahah..
Ayaq kupi dia pekat gila. Memang layan arr makan ngan nasi lemak ngan roti bakar. Melekat arrr.
Pastu tak sah kalo tak pekena roti bakar ngan roti jagung stim kat sini. Memang Shedap woooooooo. Kenyang sampai ke tengah hati.
Peot kenyang suka hati.
So bagi yang area sekitar Klang dan Shah Alam yang nak merasa nasik lemak rendang ayam dan roti bakar/stim bolehlah berkunjung ke Kedai Kopitiam Chong Kok berdekatan dengan stesen komuter Klang. Datang seawal pagi yea. Almaklumlah parking agak terhad dan orang ramai wooooo.
So selamat mencari dan menjamu selera.....



Thursday, April 22, 2010

KeMalasan

Salam tengahari Khamis.

Aku nak bercutilah. So nanti tak dapatlah aku nak update blog. Tak berjalan dengan lancar arr proposal aku nak beli lappy...duhhh misti banyak n3 kena buat nanti...kalo rajin yer... :P

Kira hari ni jadual kije aku dah okay balik. No more kerja luar. Fenat gilalah asik ulang alik hampir 100km sehari. So ari ni dari tadi aku dah settlekan fail2 tapi masih ada dua ikat lagik atas meja. InsyaAllah before lunch aku settlekan.

So rancangan cutinya awal bulan 5 nanti. Destinasi mistilah balik kg kat kelate sana nun tambahan Pak menakan aku nak kenduri kawen sulung cucu perempuannya. Kakak aku pon balik sama tapi dia balik awal 2 hari. Iskk cuti tak sama plak .

Hari isnin ni aku rancang nak bercuti. Deman selseme lah plak...Terowong tersumbat susah nak ambil nyawa nafas. Pala pon agak weng nehh. Aku alergik arr dengan bau badan perokok neh. Busyuk. so bertambah weng pala aku neh bau badan budak2 yang isap rokok neh...

Vitamin M pon kuat gak ari ni. Iskkk otak cam jem ja padahal rase cam sendat pala otak neh nak buat n3 baru. Apa2 pon wish me cepat sembuh ahh.

Hingga ketemu lagi...daaaaaaaaa

Selseme atau Deman or Deman selseme?

Salam Pagi Khamis...

Aku sampai awal kat opis neh. Kol 7.08 minit dah punch kad tu tak kira check in kat tandas dulu kalau tak lom kol 7 dah terpacak kat opis. Wahahhahha pekerja cemerlang neh. Kwang kwang kwang. ada yang terasa hati nanti...Ada aku kesah...

Nak citer semalam budak neh....Pandai dia senyum kala kamera ditala padanya. Siap makan nasi dia masuk bilik ambil sendiri baju tu....pastu soh aku pakaikan dan dia cakap ..'Bu, sisika bu"..

Korang tau apa maksud sisika?.misti tak tau aku.Aku pada mulanya pon tak tau tapi dah tau dah sekarang...Sisika tu funfair kat Klang Sentral tu huh...Hari tu dia nampak taim nak pi hantar dia kat umah MIL aku...so hari2 sisika ja yang kuar dari mulut dia. Dah gi bawak dah. Kopak duit rm10 naik segala menda alah kat situ tak termasuk jajan. Semalam kami gi tesco aja tak gi sisika. Mengamuk lah jugak.

Dia buat protest agaknya. KOl 2.30 pagi baru tido... Aku ayakkkkkkkkkkkkkk.....ngantok beb.






Dan budak tecik ini jugak telah mengikut jejak langkah kakaknya....tak nak dibaringkan nak duduk tengok kakak dia main. Kol 2 jugak tidonya...Wengggg ahhh pala aku.



Ndsem tuan besar pakai jeans....










Wahhhh larik topik nampak...HAhhahhaha. So hasil daripada tido kol 3.00 bangun kol 6.00 mata aku dah merah, pala aku pening2 langau...surau dah garau...sakit tekak bagai?...Siap satu pakej lol. Ingat nak cuti tapi bila pk banyak kije kat opis ....so layan ajalahhhhhh...

Aku nak tido...agak2 bawah meja port cantik kang...huwawwawawwawwawwa...











Wednesday, April 21, 2010

Pembukaan Pejabat Imigresen di KKB

Salam Petang Rabu.
Hari Sabtu lepas 17.04.2010, Aku gi Kuala Kubu Baru (KKB) . Ternampak satu lot kedai yang dalam proses pengubahsuaian kot. Ohhhh rupanya Pejabat Imigresen baru dibukak di Pekan Kuala Kubu Baru. So sesiapa yang berada sekitar KKB, Bernam Jaya, Lembah Beringin, Tanjong Malim nak buat pasport adalah suatu kesenanganlah tak payah pergi jauh-jauh. Boleh jimat duit.
So korang layan sajalah gambar yang aku ambil ni. Ni antara shoot yang sempat diambilah



Ni pejabat yang masih dalam proses pengubahsuaian tetapi sudah ada pegawai yang bergitu cekap memberi penerangan tentang perkara-perkara berkaitan dengan Imigresen










Buat masa sekarang hanya 3 kaunter sahaja yang dibuka untuk penerimaan borang pemohonan Pasport kali pertama atau gantian.
Saya berpendapat ini adalah satu usaha yang patut dipuji di mana ia memudahkan rakyat yang berada di kawasan tersebut yang ingin membuat pasport. Mereka tidak payah lagi pergi ke Kuala Lumpur atau Subang. Syabas.
Sekian laporan dari aku mamarazi tidak berbayar. Huawawwawaw.









































Tuesday, April 20, 2010

Welcome Back



Salam pagi Isnin...


Wahhh dah lamer dong aku tak update blog. Iskkk seb baik lom bersawang.


Kronologi kenapa aku tak updated blog:


1. Selasa- my komputer rosak. Gara-gara pi cucuk thumb drive dari sapa ntah.


2. Rabu.- Masih rosak. Mati kutu gua


3. Khamis-gua mesyuarat gitu. Agak-agak seharian gitu kat luar opis.


4. Jumaat. Sepatutnya gua pi sidang parlimen sebagai pemerhati. Tapi gua ada tugasan lain. nanti gua buat n3 khas yo...nantikan n3 bergambo dari gua....


5. Isnin semalam. Gua dapat APC. So semalam gua menghadiri diri ke Majlis Penyampaian APC lah...ehehehehheh blushing blushing :P


Dalam kamera gua pon udah padat neh dengan gambar-gambar.


Dan lagik satu cuba korang tgk atas meja aku neh hasil daripada peninggalan aku selama 2 hari tak masuk opis...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa migran aku huh.....





Permandangan dari sisi kanan.


Fail-fail yang perlu disiapkan.
Permandangan dari sisi kiri...... &*%$#@!!! dalam otak aku. Berserabut...tak ahhh cuma pening2 lalat jer....
So Doakanlah aku semoga berjaya menyetelkan semua mendalah atas meja dan aku boleh kembali berblog dengan jayanya.......
Yeszaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa