Sunday, June 6, 2010

Kondangan Part II

salam malam Ahad.

Waduh penat arggg. Kol 5 baru sampai umah balik dari kondangan kat k.selangor. Overall makanan kat kedua-dua tempat kenduri memang shedap. Alhamdullilah. Pengantin pon lawe2 aja. Gambar ada ambil tapi aku malas nak upload lagik. MAta dah kuyu ni nak cek fb dulu dan tulis dalam blog. Nanti lupa jadual perjalanan hari ni.

Lepas makan kat kenduri di k.selangor, en.suami ajak pi pasir penambang. Alang2 dah datang so apa lagi. Aku sempat beli ikan bilis halus, udang kering, pastu gi pasar basah dia beli udang xxl rm 30.00 sahaja. Murahkan?.. Pastu en.suami belikan ketam 5 ekor tapi berat2 seh dan ikan jenahak. Memang murahkan sakan. Ramai orang balik dari teluk intan singgah sini beli lauk pauk.

Sampai umah ketung ketang kat dapur masak tok MIL aku. Dia ada kat sini. Untuk kami anak beranak aku masak Spegeti aja. Dah siap makan dah. Lepas isyak ingat nak tidu dulu. Nanti bangun kedian iron baju kerja aku dan en.suami.

Okaylah asyik typing error sahaja. Aku nak tinton dulu. Gambo nanti aku masuk kedian InsyaAllah.


bye. Gud nite.

Kondangan

Salam pagi Ahad dan Selamat Bercuti hujung minggu.


Waras? Kemanakah kita2 semua meluangkan waktu di hujung minggu?..

Aku dapat 4 jemputan ke kondangan. 2 dah selamat pi semalam. Rumah pertama menghidangkan nasi putih+ayam black paper+rendang daging+sayur campur+gulai nenas dgn ikan masin+sambal sotong+kulit lembu tumis cili. Banyak kang lauk dia. Rumah kedua nasi putih+daging masak kicap+ikan bulu ayam masin+sambal goreng+dah lupa lauk apa. Bebekal kan amanat en.suami yang mengatakan kalo pi rumah pertama lauk banyak dan nampak shedap makan jelah jangan dok mengharap rumah kedua lauk banyak. So cambiasalah ambil pinggan isi2 lauk dan apa lagik doa makanlah. So sampai kat umah kedua aku makan buah ngan tapai pulut ja. En. Suami makan nasi. Gambar lupa nak bawa kamera. Sibuk menguruskan anak2 katakan. Dekat kedua-dua rumah aku dapat BErkat berupa kek bahulu. Dah selamat dijadikan sarapan oleh en.suami.


IsyaAllah kejap lagik kami akan memenuhi 2 lagi jemputan.Satu berdekatan dengan rumah MIL iaitu rumah tok Imam dan satu lagik kat K.Selangor rumah sepupu arwah FIL. so savelah aku dari memasak. Meks suka mek suka..

Ni sesambil berblog aku tengah basuh baju kije. Semalam rendam klorok. Iskkk tak gemau tau bila baju kije kena apatah. Dah lah warna suci murni.Tensi meks tawww...

Gambar kat kondangan nanti InsyaAllah kalo sempat aku ambil. MAklumlah kang bawa tentera ntahkan sempat nak ambil gambo ke tak?..Apa2 kalo berjaya akan ditempel gambo kedian... Sehingga itu doakan kejayaan aku sebagai mamarazzi tak bertauliah.

Selamat berhujung minggu dan kondangan...

Bye.


Kondang = Pergi Majlis Perkahwinan
Berkat= Ole2 dari tuan rumah kepada jemputan yang hadir

Saturday, June 5, 2010

Salam Pagi Sabtu

Pagi atau dah tengahari....apa2 pon salam untuk semua

Semalam aku tidur umah MIL kat meru...Kesian MIL jatuh kat luar bilik air...sampai luka bibir. Seb baik kami ada kat sana..Aku siap cucikan luka dan letak ubat sekali. Pastu malam dia datang kat kami tidur dan en.suami tolong picit2 dan bagi dia makan ubat. Aku harap MIL leh tidur lena semalam.

Pagi2 lagi kami dah cabut balik umah. Nak mendobi weh. Punyalah banyak kain. Kami tinggalkan si kakak dan baby amsyar kat sana. Cik Cinar ada boleh tolong jagakan bebudak tuh. Masa kami tinggal mereka masih lagik lena...Aku suka tido kat meru...Rumah kampung papan atap genting...malam2 sejuk wooooo...maunyer berselimut. Kalo kat mutiara ni jangan harap arrr....

LAyan gambar si kakak dan amsyar tengah buat apa.....




Hobi baru kakak menunggang kuda.
Baby amsyar tengok apa tu...?
Nak masak apa yer/////jap nak jengah dapur MAT GEBU.
taaaaaaaaaaaaa?

Wednesday, June 2, 2010

Hati kata Mau..

Salam petang Rabu..

Dah lama tak updated blog. Sibuk ahh kat opis.
tak ada masa yang agak relaks skit nak update blog.
Nak suasana yang aman tenteraman dan kurang gangguan.
Niaa kalau asik kena ganggu idea pon terbantut..

Ni huh nak kabo..hari ni aku cuti..
menghabiskan masa kat Alam Sentral..menjelajah kedai demi kedai..
mencari pujaan hati kekasih baru...
Akhirnya jumpalah juga CIK T yang mampu memabuatkan hati menjerit mau
tapi poket diam membisu..
Akhirnya nekad duit APC biarlah jadi suatu kenagna buat hidup aku..

Selamat datang buah hati cinta terbaru.

So hati sekarang manyak senang..

Bila hati gembira tepuk tangan..
Bila hati gumbira tepuk tangan...

Clap clap clap...

Thursday, April 29, 2010

Apa cite....

Salam petang Khamis..

Tensi meks tau kat opis ni dah buat roadblok ke muka buku. Sungguh terasa cam ketinggalan bila buka muka buku yang tak updated langsung. Jeles waaa ngan bebudak lain ..sob sob sob.
Ni cerita merabu meraban. Nak citer pasal kami laki bini berhoneymoon ke Kelate malam Sabtu lepas dan balik klang petang Ahad . Temankan DH hantar barang ke UMK. Pastu singgah jap kat umah tengoh umah yang dalam pembikinan. Gambar tak dapat disnap coz hujan rahmat selebat alam setelah sekian lama kelate dilanda kemarau. Alhamdullilah.
Terasa sejuk mata memandang bukit bukau yang menhijau dan berkabus. Sepanjang perjalanan kami pada hari tu mendung dan berkabus. Dingin segar bila muka disapa oleh angin desa.



Best sangat berdua-duaan dengan suami. Terasa cam zaman berdua dahulu tetapi dalam masa yang sama hati ni masih dok teringat-ringat kat lanang ngan wedok kat umah tuh.


Kira inilah first time kami berjalan jauh setelah ada anak neh.




Perjalanan lancar sahaja. Tak banyak kereta dan kami berenti rehat kat Hentian R&R Gua Musang, mandi manda dan makan roti hamlet kat sana. Opssssss satu citer masa aku mandi pencuci muka aku letak kat sinki luar. Sekali daaaaa ada orang guna arr. Apa hinggat barang pree ka dengan muka tak bersalahnya dia main taram ja aku punya ganier tuh. ketuk ketuk kapla dia....




Ni kira dari g.musang ke kuala krai. Boring gilo macik masa neh. Mengantok. Kapla terpusing2.













Aku pernah balik r.panjang ikot dabong. Tengah malam dengan hujan lebatnya. Tobat aku tak nak ikot jalan tu dah. Tu pon terpaksa sebab jalan krai jem masa nak raya haji tahun 2008.













Cuba korang tgk berkabus gila. Cantik sangat permandangan dia. KAbus dia menngalahkan gentinglah aku hinggat....











Alhamdulliah sampai jugak ke destinasinya.















Pacik baju merah ni jeling kat aku...noks mek totop muko ko noks . Dont wory be happy.
Sekian. itulah saja apa citer tuk petang nih. Aku tengah jana balik idea2 neh.
Till then....daaaaaaaaaa.

Wednesday, April 28, 2010

Baju Raya

Ini n3 selepas bekpes.

So selepas melantak dengan aman dan jayanya...maka tanpa segan silu mintak my DH hantar gi opis jap. Beg make up aku tertinggal kat opis. Tak bes arr kuar muka kosong ja. Tak Santek gitu. Hahhahha. Kang kalo gi pasar dulu kang mau satu badan bau ikan . Tak koser meks tau...

Balik dari opis lalulah ikot seksyen 7 depan uitm tu... Haiyakkk nampak satu kedai baru bukak wooo...Hati dah berdetup detap. Gumbira tak sabar2 lagik neh. Nak tau aku nampak apa?...ni huh pandangan dari sisi...



Wahhh mau rabak neh. Dah jeling2 kat DH, uiskk apa2 pon kena minta permisi DH dulu. KAng tak pasal2 kena dolat. Tanduk dah naik neh. Toing toing














Nilah yang aku pi. Jakel dibukak di seksyen 7 huh. so sesiapa yang berdekatan silalah kunjung kemari. Taim aku pi tu punyalah ramai manusia. Tak nyempat nak ambil gambar huh. Mata dok melilau ja. Apa2 pon carik kain baju melayu DH dulu. Pengubat dulu baru aku pi
cari kain aku.








So setelah melilau barang sejam dua maka kopaklah duit RM385 dengan 3 pasang kain. 2 aku dan 1 hubby. Wahhh janji dengan hubby nak datang lagik. hah tu dia....whoaaaaaaaa.....


So gambar kain yang dibeli terpaksa KIV dululah yea. Karang basi plak baju raya aku. Tema tahun neh warne dark cokolat. Kang main haritu DH aku mau warna biru laut tapi nanado yang berkenaan di hati.


Sesiapa yang pi..... pilah yea. Bawak duit banyak-banyak yea.


notajarigebus: Restoren Wong Solo bangunan baris belakang . Jom pekena ayam penyet.

Edisis Bekpes Hari Sabtu.....

Salam Petang Rabu.....
Dah 2 kali sabtu ahad aku miss sarapan dengan suami. Almaklumlah Berkhidmat untuk Negara, pergi pagi balik petang so tak merasa bekpes ngan suami. Anak-anak tak ikut arr tinggal kat umah ja tambahan kami keluar pagi lagi. Anak berdua lanang ngan wedoks masih berbuai arr.
Ni nasi lemak penjual yang menumpang kat depan kopitiam tu. Nasi lemak dia febelos arr. Memang Shedap. Tu my DH yang punya. Ai punya nun jauh di hujung meja. yang ala2 tinggal tulang ja tu...wahahhahahhahah..
Ayaq kupi dia pekat gila. Memang layan arr makan ngan nasi lemak ngan roti bakar. Melekat arrr.
Pastu tak sah kalo tak pekena roti bakar ngan roti jagung stim kat sini. Memang Shedap woooooooo. Kenyang sampai ke tengah hati.
Peot kenyang suka hati.
So bagi yang area sekitar Klang dan Shah Alam yang nak merasa nasik lemak rendang ayam dan roti bakar/stim bolehlah berkunjung ke Kedai Kopitiam Chong Kok berdekatan dengan stesen komuter Klang. Datang seawal pagi yea. Almaklumlah parking agak terhad dan orang ramai wooooo.
So selamat mencari dan menjamu selera.....