Saturday, February 5, 2011

RSYC

Tiada xtvt menarik sepanjang CNY kali ini..
Semalam bawa anak-anak melepak di RSYC kat Perlabuhan KLang


Kakak yang merengek nak naik kapal....




Mushroom sup dia sedap tpi roti bawang puteh dia keras bangat...
kalo cicah kopi o shedap ahhh...



Balik jumpa orang jual ketam....beli lah 4 ekor..
gedi2 jugak...






Masak sup ketam dan ketam black paper ajer







Monday, January 24, 2011

Mandi manda di Hutan Simpan Kaching, Temple Park..

Selamat Malam.
Malam ni aku terajin plak nak upload gambo
yang baru tempat yang kami gi semalam.
Bawa anak-anak mandi manda dekat Sg.Kaching, Temple Park.

Kat Atas ni ader Air Terjom....tak larat nak tolak stroller anak so mandi kat anak sungai bawah jelah...





Temankan anak wedok beli eskrem...mahai nak mam.pu.s. 3 ketul eskrem kena lima hengget setengeh ko!




Kecebuk cik cinar ngan kakak masuk dalam air....



Keterujaan anak lanang ngan wedok men air...Air dia jerneh mengalir dan sejuk sekali....air bukitlah katakan.




Maha Suci Allah...Kawasan ni memang cantek....semoga para pengunjung sama2 menjaga kebersihan kawasan ini.



Sekian untuk dolan-dolan hujung minggu kali ni. Daaaaa!



Monday, January 17, 2011

Sepohon kayu daunnya rimbun.

Salam hujung ok nak gi minggu.
Boring tadak gi derak (jalan-jalan) mana so aku aku letak gambar
pokok2 rambutan kuning kaaak berbuah umah mil .

Pokok moktan kuning yang selalu menjadi idman mak2 buyunng. Salulah gak org berenti beli sebb bini dorang
ngidam nak makan.

Tak berbuah lebat seperti tahun sudah2.




Moktan merah masam2 manis. Kurang penggemar slalu kecut.


Kat bakang umah MIL ader 2..3 pokok lagik...malas nak ambil gambo.


Aktifkan Belog.Ku

Salam.
dalam sehari dua ni azam nak aktifkan.belog.ku.
harap azam yang simply simple ni tercapai. Ahaks.

Kesan peninggalan banjir

Ni kat kampung.

Motif aku tunjuk kampung..?? sebab nak tunjuk kesan peninggalan banjir haritu.

Tu tasik berhampiran rumah aku...tgklah air dia...kalo musim banjir dah tak nampak tanah ahh area tu...harap maaf hanya boleh dilalui oleh sampan sahaja.







jalan raya ni pon tengelam masa banjir...

So kalo korang nak merasa banjir yang betui bukan banjir kilat atau banjir paras buku lali silalah datang ke kg aku setiap bulan 12 ...InsyaAllah anda akan merasai pengalaman bermain air mengalahkan Sun.way La.gun. heks




Friday, January 14, 2011

Sekitar percutian hujung minggu lepas di Cameron Highlandsa



Pembuka blog dihidangkan dengan buah stoberi yang gedi-gedi. enak dan sedap sekali. Sila cuci mata ya.




Di Lobby hotel Rossa Pasadena.





Permandangan dari bilik kami di tingkat 3.


Tengah tunggu makanan sampai. Banyak kedai tutup di hujung minggu.


Pantang disua kamera cik farah ni...


Dolan-Dolan tahun Baru 2011


Petang tahun baru. Balik dari bawa cik farah mandi dekat Sg. Gombak Jalan Lama, kami singgah kat Taman Tasik Titiwangsa, nak bagi cik farah main-main tapi rejeki hujan turun plak.



Permandangan tasik dari jauh.



Wedok dan Lanang buah hati pengarang jantung ibu dan abah.



Kakkak bila jumpa air...mula2 berdiri...pastu mencangkung...pastu duduk pstu meniarap pastu bila ajak balik tak nak...bleh gitu..


Ibu interframe jap ngan anak lanang.



jom balik kak......